Szeptemberben összejött a csapat, négy osztályból, Egei Ákos, Fülöp Eszter és Székely Lilla a 10. tandemből, Jenei Ákos a 10. a osztályból, volt egy kilencedikesünk, Dercze Péter, és jómagam, Bozsóki Botond a 10. b-ből.

Ábrányi Emil magyar költő, aki Szentendrén élt és alkotott volt az első forduló fő témája. Szerencsére még akkor szabadon kószálhattunk a városban, a könyvtárban, az Ábrányi-villánál és a Dumtsa Jenő házánál kellett számot adnunk a tudásunkról. A lebonyolítási rendszere adott élményt, mert a helyszínek között ingázva bejártuk a várost, és észre sem vettük, milyen különleges feladatokat oldottunk meg. Fellelkesített minket, hogy rögtön az élmezőnybe kerültünk.

Aztán jött a karantén, és nagy sokára kigondolták, hogy legyen digitális forduló. Így a második fordulóra bejöttünk az iskolába, és egy online feladatlapot töltöttünk ki. Nem volt könnyű! Antiochiai Szent Pelágiát kifejezetten nehéz volt kapcsolatba hozni Szentendrével. Két múzeumi kiállítás anyagát tanulmányoztuk alaposan, szinte tárgyról tárgyra vonatkozólag tettek fel aprólékos kérdéseket. Ezt a fordulót mi nyertük, holtversenyre hozva a Ferencessel.

A harmadik forduló már májusban újra a városban zajlott. Kaptunk hozzá felkészüléshez való anyagot, MAHART-menetrendet (elképzelni sem tudtuk, miért), és megint jó élményeket szereztünk. Ti mit tennétek, ha egy nyugdíjasnak és két unokájának kellene programot szerveznetek? Ilyen és ehhez hasonló feladatokat oldottunk meg, és az összes templomot kívül-belül megismertük.

Az összesítésben mi lettünk a másodikok, és ez 200 000 Ft-ot jelentett az iskolának.

Bozsóki Botond 10. b