Csodálatos olaszországi utazás – Trieszt-Velence-Padova

Május 13-án, szombaton indultunk az útra, melyet már régóta szerveztünk és vártunk. Első megállónk a szlovéniai Trojane volt, ahol megkóstoltuk a híres óriás fánkokat. Délután megérkeztünk Triesztbe, ahol meglátogattuk a Miramare kastélyt, később pedig szabadon bejárhattuk a várost. Ezután elindultunk Bibioneba, a szállásunkhoz. Itt mindenki elfoglalta az apartmanokat (konyhával, hálószobával felszerelve) és aki akart körülnézhetett Bibione városában, a merészebbek pedig a tengerben is fürödtek.
Másnap Velence felé vettük az irányt. A kikötőben várt a csak részünkre lefoglalt hajó. Ezzel a hajóval jártuk körbe Burano és Murano szigeteket és behajóztunk Velencébe. Az idő is nekünk kedvezett. A nyitott hajó miatt, sokan szereztek egy kis egészségesebb színt…

Burano szigete sokszínű házairól híres. Muranóban egy üvegfúvó mester bemutatásában megnéztük, hogyan készítik a különböző üvegformákat, később pedig a helyi ajándékboltban vásároltunk kézzel készített üveg ajándékokat. Velencében, szabad program keretében a  csoport nagy része megebédelt a helyi éttermekben. Alig vártuk, hogy megkóstoljuk azokat az olasz különlegességeket, amiről, eddig  csak olasz órán beszéltünk. Még rendelni is tudtunk olaszul!! Később a Sóhajok Hídján át, elmentünk a Szent Márk térre. Itt felmentünk a Campanile-be,  a Szent Márk Bazilika harangtornyába. Innen gyönyörű kilátás nyílt Velencére. Ismét szabadon bejárhattuk a várost, többen vásároltak vagy ellátogattak a Canal Grande-hoz. Fárasztó, de élményekkel teli napunk volt.
Harmadik nap Padovába mentünk, ahol meglátogattuk a Szent Antal bazilikát, a híres Scrovegni család kápolnáját, Giotto freskóival és a Padovai Egyetemet, ami világszerte híres, mellette van Dante lakóháza. Délután visszaindultunk a szállásra, mindenki bevásárolt a másnapi útra, többen lementek a tengerpartra és ott töltötték a nap hátralevő részét.
Az utolsó nap reggelén mindenki szomorúan összepakolt. Hazafelé megálltunk Aquilea-ban ahol megnéztük a Via Sacra-t, és az itteni harangtoronyba is felmentünk. 127 lépcső, 60 cm magas lépcsőkkel. Szabadidőnkben fagyiztunk vagy ettünk egy panino-t, tramezzino-t. Ezzel búcsút intettünk Olaszországnak.
Hihetetlen gyorsan telt el ez a 4 nap. Nagyszerű programjaink voltak, mindent megnéztünk amit látni kell, ilyen rövid idő alatt. Köszönjük az élményt Dálnoki Gabriella tanárnőnek aki megszervezte az utat, kísérőtanárainknak, Csigéné Várnay Judit és Cseriné Andirkó Éva tanárnőknek!

ARRIVEDERCI ALLA PROSSIMA GITA !!!!!