Iskolánk tanulói közül 30 fő nemrégiben lengyelországi kiránduláson vett részt Bancsik Ágnes és Cseriné Andirkó Éva tanárnők vezetésével.

Kora reggeli indulást követően egy vasárnap délután érkeztünk és történelemtanáraink vezetésével ismerkedtünk az Óvárossal, a főtér nevezetességeivel, mint például a Posztócsarnokkal vagy a Mária-templommal, majd hangulatos sétát tettünk a város szintén történelmi jelentőségű negyedében, a Kazimiers-ben.

A második napon folytatódott a túra, a Wawel, a magyar vonatkozásokban is bővelkedő vár került sorra, majd délután látogatást tettünk Auschwitzba, vagy ahogy a lengyelek nevezik, Oświęcimbe, ahol tanultunk és tisztelegtünk a második világháború során elhurcolt és meggyilkolt áldozatok emléke előtt.

Volt még egy délelőttünk, ezen kettévált a csapat, és néhány lelkes fiú az érdekfeszítő repüléstörténeti múzeumot látogatta meg, amíg a többiek az I. Lajos magyar király lánya, Hedvig által is erősen támogatott egyetemet és a Barbakánt nézték meg.

Sok élménnyel, az együtt töltött idő örömével, no meg némi lengyel ezzel-azzal megpakolva indultunk haza, hogy a másnapi órákat az iskolában – mert elég későn érkeztünk haza – átaludjuk.